Hem ljuva hem..

Nu är jag påväg hemått till ljuva götet! Idag har man fått sig en törn av irrittion,ilska, aggrition. Jag är en sådan person som har väldigt svårt för att bli sur brukar lös problemen innan dem exploderar det är nog det enklaste sättet för slla, men alla har sin dagar när det slinter! Idag var just en sådan dag, jag vaknar och jag är hungrig men måste packa ihop mina grejer för resan hem. Kollar ut genom förnstret och ja det snöar fortfarande ett sådant härligt gôtt väder som får en att käna sig om ett lite barn igen. Man bara värms inombord men det blåser dok vilket är extremt illa då man har lärt sig av erfarenhet att med ljuva snön kommer kaos eller mer exakt sthlms kaos. Sthlms Kaos= männiiskor som kommer och bor i sthlm vaknar av snöstorm utanför fönstret. denna snästorm är ganska så mild mer som snö som blåser lite vindpustar. Dessa vindpustar i blandning av snö orsakar att en del bilägre inte vet hur dem ska köra fast dem har körkort, att lokaltrafiken ställer in bussaar helt för att dem inte har dubbdäck eller anndra anpassade vinter hjälpmedel, att alla är chockade över vart snön kom ifrån, att folk blir förbannade på folk och bussarn och man medelar inte varandra om det gått en buss eller inte utan följer strömmen. Vanlig fras att referera till"Nämen det snöar så här mycket i år, hur ska vi göra nu?" Fick ett samtal av mitt syskon som var väldigt upprörande coh nedvärerande så då blev jag irriterad och ville inte gärna att detta skulle smitta av sig på min vän anne som förstod och var i ett sansat tillstånd. Sen fick vi veta att alla bussar från nacka var inställda. Kul hur fan kommer man nu in till stan.. så vi slog våra kloka huvuden i hop och tog oss till forum för att se om det sker nått där. Helt dött i busstrafiken, så vi testade att vänta tillslut gav jag upp tanken på att vänta då tiden började närma sig avgång för min buss till götet. Nä nu bokar jag taxi till slussen, och efter 15-20 min var jag framme men dem tog ju inte de kortet jag haade pengar på *suck* fick vi ta och springa till en bankomat som bara ger ut 500-lappar det är ju aldrig bra. Tillslut så löste vi det jag och chauffören med visakorte! Ja och nu bekymmerslös är jag på bussen påväg :) gud så skönt säger jag bara ibland kan vissa dagar bara vara för mycket. Men jag har haft en trevlig visit till sthlm med mina fina vänner saknar er redan :(. Kram kram på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0